Kuva: www.suomenmuseotonline.fi Meningen var att detta skulle ha skrivits för ett år sedan, i 50-ärs serien, men det blev inte av så jag skriver nu 51 år efter händelsen. Första skepparvikariatet är nogot man kommer ihåg. När jag fick ordinarie överstyrmansjobbet på paragrafbåten ms Tiira efter sjökaptensexamen vid Åbo Navigationsinstitut 1962 var jag redan inne i karriärstegen …
Jatka lukemista ”Första befälhavarevikariatet ms Tiira 1964”

